Nawigacja

Warsztaty dla dzieci i młodzieży;

Rady szkoleniowe dla nauczycieli;

Prelekcje dla rodziców;

Czas izolacji spowodowany pandemią COVID-19 jest trudny zarówno dla dorosłych, dla dzieci i młodzieży. Każdy z nas przeżywa go w różny sposób. Różne też stoją przed nami zadania. Dorośli skupiają się na tym, by zapewnić byt rodzinie, pogodzić pracę zawodową (która niejednokrotnie zmieniła swoją formę) z obowiązkami rodzinnymi. Często przebywanie ze sobą 24 godziny na dobę w zamkniętej przestrzeni powoduje pewne napięcia, konflikty, kłótnie, pogorszenie relacji między poszczególnymi członkami rodziny. Dzieci i młodzież w dobie nauczania zdalnego i izolacji tracą realne kontakty rówieśnicze jakże istotne
w przyszłości do budowania prawidłowych relacji społecznych. Częściej uciekają w świat gier komputerowych i wirtualnej rzeczywistości, sięgają po różnego rodzaju używki, a brak możliwości normalnego funkcjonowania powoduje zniechęcenie do podejmowania jakichkolwiek działań.Dlatego wychodzimy do Państwa z propozycją zajęć/warsztatów/spotkań zarówno dla uczniów i nauczycieli ale także
dla rodziców.

Dziecko
w obliczu wojny

Family of refugees with two children on destroyed buildings background. Immigration religion and social theme. War crisis and immigration. Horizontal vector illustration characters.
 
Wojna pośrednio dotyka również nas – Polaków.
O wojnie mówi się w mediach, w szkole, w domu…
W swoich miejscowościach spotykamy uchodźców, włączamy się w zbiórki na rzecz Ukraińców. 
Nie sposób uciec od  poruszania tego tematu. 
Dlatego nasuwają się wątpliwości czy w ogóle rozmawiać
z dziećmi na temat wojny? Kiedy absolutnie nie, a jeśli tak,
to w jaki sposób? 
Jak samemu przygotować się do takiej rozmowy? 
Jak dbać o siebie i swoich najbliższych w obliczu wojny? 
Czas 
do uzgodnienia w zależności od grupy wiekowej

Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice.

Uchodźca, obcokrajowiec
w zespole klasowym

first person view of person bullying and threating to the boy
 
Co raz częściej do naszych szkół trafiają uchodźcy z Ukrainy ale nie tylko.
Dzieci innych narodowości są przecież w naszych szkołach
nie od dziś. 
Podczas tych zajęć powiemy sobie jak pracować w zespole,
w którym mamy dzieci różnych narodowości, kultur, wyznań, żeby nie dochodziło do konfliktów, kłótni, oskarżania dzieci
z powodu ich pochodzenia
 
 
 
 

Czas 
do uzgodnienia w zależności od grupy wiekowej
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia.

Integracja zespołu klasowego

Integracja_2
 
Uczniowie wrócili do szkół ale przecież większość z nich nie miała szans na poznanie się i budowanie relacji koleżeńskich. A przecież szkole więzi to często te, które zostają na całe życie. W wielu przypadkach nauczyciele również nie mieli okazji bliżej poznać swoich wychowanków, wyłonić liderów, poznać role jakie mogą pełnić poszczególni uczniowie. 
Takie właśnie możliwości daje blok zajęć integracyjnych, który może być doskonałym uzupełnieniem warsztatów. Dzieciom daje czas beztroskiej zabawy wychowawcom natomiast dostarcza wielu cennych informacji o grupie.
 

Czas 
do uzgodnienia w zależności od grupy wiekowej
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia.

Emocje – znam i rozumiem

 
Emocje
Emocje. Tak mało o nich rozmawiamy,
a przecież są tak ważne w naszym życiu. Nierozpoznane powodują wiele komplikacji zarówno w dzieciństwie jak i w dorosłym życiu. 
Zajęcia „Emocje – znam i rozumiem” stanowią podstawę do zrozumienia samego siebie i tego co nami kieruje. Zarówno dla dziecka, młodego czy dorosłego człowieka to podstawa poznania i rozumienia samego siebie, swoich zachowań ale także kształtowanie postawy  empatii w stosunku do innych ludzi. Zajęcia rozwijają inteligencję emocjonalną.

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Złość i agresja – jak sobie z nią radzić?

agresja
Złość to emocja. Możemy i mamy prawo odczuwać ją wszyscy zarówno mali jak i duzi. Agresja to zachowanie, którego nikt z nas nie chciałby doświadczyć. 
Jak sobie radzić ze złością, by nie przeradzać jej w agresję? Co to jest agresja bezpośrednia, pośrednia, cyberprzemoc? Jakie są konsekwencje stosowania przemocy? 
Dobrym wstępem do zajęć „Złość i agresja – jak sobie z nią radzić” są zajęcia „Emocje – znam i rozumiem”.
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Znam swoją wartość

 
Yourself
Każdy człowiek jest wartościowy. Ale czy każdy ma poczucie własnej wartości…? Czy wysokie poczucie własnej wartości to to samo co zarozumialstwo i zadzieranie nosa? 
To, w jaki sposób postrzegamy siebie i innych uwarunkowane jest przez wiele czynników. Między innymi właśnie przez nasze poczucie własnej wartości. 
Z czego ono wynika? Skąd się bierze? Jak je budować u siebie i innych? 
Tego właśnie dowiemy się podczas zajęć „Znam swoją wartość”.

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Nie chce mi się…

sloth-3329452_1280
Dlaczego inni robią tyle rzeczy, a mi
nawet nie chce się wstać z łóżka?
Skąd brać motywację do działania? 
Zajęcia dla dzieci i młodzieży pobudzające ciekawość świata, rozbudzające chęć rozwijania swoich zainteresowań i pasji.
 
 
 
 
 
 
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Prawa i obowiązki

boys-286245_1920
Wiele mówi się o prawach dziecka, prawach człowieka i obywatela. Mówi się: „masz prawo…, nikt nie może Ci zabraniać…” Ale czy to znaczy, że mogę robić co mi się podoba bez ponoszenia żadnych konsekwencji? Jak to naprawdę jest? Gdzie są granice moich praw? Jak motywować dzieci do wypełniania obowiązków? Dlaczego dobrze jest, gdy dziecko ma swoje obowiązki i czy warto wychować „bezstresowo”? Do czego prowadzi i czym grozi takie wychowanie?
 
 
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Depresja i zachowania samobójcze

unhappy-389944_1920
Dzieciństwo i młodość kojarzy się,
a przynajmniej powinno, z najlepszym czasem w naszym życiu. Jednak niewielu
z nas wie, że w Polsce, według danych na 2018 rok, prób samobójczych dokonało ponad 700 dzieci między 7 a 18 rokiem życia. Liczba ta w ostatnich latach niestety wzrosła i sięgnęła tysiąca. Powodów jest wiele – trudy okresu dojrzewania, problemy rodzinne, szkolne ale także ostatni czas pandemii spowodowanej COVID-19, izolacja, nauczanie zdalne, brak kontaktów rówieśniczych i ograniczenie zajęć dodatkowych. Jak radzić sobie w obecnej, jakże trudnej sytuacji nie tylko dla dzieci ale także dla rodziców i nauczycieli?

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice

Stres – zabójca marzeń

stress-391654_1920
Przed klasówką, egzaminem, wezwaniem
do odpowiedzi, ważnym wydarzeniem w życiu…
Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych?
Czy stres można oswoić? Czy da się z nim żyć? Być może w czymś jest nam potrzebny? 
Zajęcia szczególnie polecane uczniom ostatnich roczników (klasy ósme, maturalne) przygotowujących się do egzaminów kończących szkołę.
 
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice

Uzależnienia

pexels-photo-3872334
Co to jest uzależnienie? Dlaczego i od czego możemy się uzależnić? Czy uzależnienia to tylko nikotyna, alkohol, narkotyki?
A co z nadużywaniem smartfonu, komputera, gier i to nie tylko komputerowych? 
Co zrobić, żeby się nie uzależnić?
Jak pomóc osobom uzależnionym? Gdzie szukać wsparcia?
 
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice

Dopalacze

no-drugs-156771_1280
Nieprzebadane, niewiadomego pochodzenia, o nieokreślonym składzie a tym samym nieprzewidywalne w działaniu i niebezpieczne dla naszego zdrowia i życia. Silnie uzależniające. Zatem dlaczego ludzie (głównie młodzi) sięgają po te środki? Czy kieruje nimi chęć spróbowania czegoś nowego? Zaimponowania kolegom? A może to ucieczka od problemów dnia codziennego albo sposób na nudę?

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice

Komunikacja

connections-2099068_1280
Prawidłowa komunikacja zapewnia sprawne funkcjonowanie bez nieporozumień, niedomówień, niejasności. Zarówno na płaszczyźnie dziecko-rodzic jak i dziecko-nauczyciel, a w przyszłości pracodawca-pracownik itp. Jak mówić, by być zrozumianym? Czym są bariery komunikacyjne powodujące nieporozumienia i w jaki sposób wyrażać swoje potrzeby powiemy sobie właśnie podczas tych zajęć.

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice

Wypalenie zawodowe

man-4090877_1280
Nie samą pracą człowiek żyje! 
Zadbaj o siebie i o swoich pracowników,
by chętnie przychodzili do pracy ale też nie zatracili się w niej rezygnując ze swojego życia prywatnego.
Dlaczego nie wolno lekceważyć objawów wypalenia zawodowego? 
Jak sobie z nim radzić?
 
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
nauczyciele, rodzice

Granice w relacjach

social-media-5481633_1920
Granice w relacjach uczeń-nauczyciel,
nauczyciel-dyrektor, dziecko-rodzic,
pracownik-podopieczny…
Kiedy możemy, a nawet powinniśmy
powiedzieć STOP!?
 
 
 
 
 
 

Czas:
min.  45 min
Grupa docelowa
nauczyciele

W celu sprawnego działania strony stosuję pliki cookies. W każdej chwili możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki .

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close