WARSZTATY – szkolenia – spotkania – prelekcje
Sugerowana realizacja w blokach 45 lub 90 min w jednym zespole klasowym lub grupie do 30 osób. Podczas zajęć stosowane są różnorodne metody aktywizujące uczniów. Realizacje przy minimum 4 jednostkach lekcyjnych w ciągu 1 dnia. Realizacje szkoleń dla nauczycieli oraz spotkań dla rodziców w blokach min. 90min.
Każde zlecenie wyceniane jest indywidualnie.
EMOCJE – ZNAM I ROZUMIEM
Emocje. Tak mało o nich rozmawiamy, a przecież są tak ważne w naszym życiu. Nierozpoznane powodują wiele komplikacji zarówno w dzieciństwie jak i w dorosłym życiu.
Zajęcia „Emocje – znam i rozumiem” stanowią podstawę do zrozumienia samego siebie i tego co nami kieruje. Zarówno dla dziecka, młodego czy dorosłego człowieka to podstawa poznania i rozumienia samego siebie, swoich zachowań ale także kształtowanie postawy empatii w stosunku do innych ludzi. Zajęcia rozwijają inteligencję emocjonalną.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice
ZŁOŚĆ I AGRESJA
Złość to emocja. Możemy i mamy prawo odczuwać ją wszyscy zarówno mali jak i duzi.
Agresja to zachowanie, którego nikt z nas nie chciałby doświadczyć.
Jak sobie radzić ze złością, by nie przeradzać jej w agresję? Co to jest agresja bezpośrednia, pośrednia, cyberprzemoc?
Jakie są konsekwencje stosowania przemocy?
Dobrym wstępem do zajęć „Złość i agresja – jak sobie z nią radzić” są zajęcia „Emocje – znam i rozumiem”.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice
ZNAM SWOJĄ WARTOŚĆ
Każdy człowiek jest wartościowy. Ale czy każdy ma poczucie własnej wartości…? Czy wysokie poczucie własnej wartości to to samo co zarozumialstwo i zadzieranie nosa?
To, w jaki sposób postrzegamy siebie i innych uwarunkowane jest przez wiele czynników. Między innymi właśnie przez nasze poczucie własnej wartości.
Z czego ono wynika? Skąd się bierze? Jak je budować u siebie i innych?
Tego właśnie dowiemy się podczas zajęć „Znam swoją wartość”.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice
NIE CHCE MI SIĘ…
Dlaczego inni robią tyle rzeczy, a mi nawet nie chce się wstać z łóżka? Skąd brać motywację do działania?
Zajęcia dla dzieci i młodzieży pobudzające ciekawość świata, rozbudzające chęć rozwijania swoich zainteresowań i pasji.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice
PRAWA I OBOWIĄZKI
Wiele mówi się o prawach dziecka, prawach człowieka i obywatela. Mówi się: „masz prawo…, nikt nie może Ci zabraniać…” Ale czy to znaczy, że mogę robić co mi się podoba bez ponoszenia żadnych konsekwencji? Jak to naprawdę jest? Gdzie są granice moich praw? Jak motywować dzieci do wypełniania obowiązków? Dlaczego dobrze jest, gdy dziecko ma swoje obowiązki i czy warto wychować „bezstresowo”? Do czego prowadzi i czym grozi takie wychowanie?
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice
DEPRESJA I ZACHOWANIA SAMOBÓJCZE
Dzieciństwo i młodość kojarzy się, a przynajmniej powinno, z najlepszym czasem w naszym życiu. Jednak niewielu z nas wie, że w Polsce, według danych na 2018 rok, prób samobójczych dokonało ponad 700 dzieci między 7 a 18 rokiem życia. Liczba ta w ostatnich latach niestety wzrosła i sięgnęła tysiąca. Powodów jest wiele – trudy okresu dojrzewania, problemy rodzinne, szkolne ale także ostatni czas pandemii spowodowanej COVID-19, izolacja, nauczanie zdalne, brak kontaktów rówieśniczych i ograniczenie zajęć dodatkowych. Jak radzić sobie w obecnej, jakże trudnej sytuacji nie tylko dla dzieci ale także dla rodziców i nauczycieli?
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice
STRES – ZABÓJCA MARZEŃ
Przed klasówką, egzaminem, wezwaniem do odpowiedzi, ważnym wydarzeniem w życiu…
Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych?
Czy stres można oswoić? Czy da się z nim żyć? Być może w czymś jest nam potrzebny?
Zajęcia szczególnie polecane uczniom ostatnich roczników (klasy ósme, maturalne) przygotowujących się do egzaminów kończących szkołę.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice
UZALEŻNIENIA
Co to jest uzależnienie? Dlaczego i od czego możemy się uzależnić? Czy uzależnienia to tylko nikotyna, alkohol, narkotyki?
A co z nadużywaniem smartfonu, komputera, gier i to nie tylko komputerowych?
Co zrobić, żeby się nie uzależnić?
Jak pomóc osobom uzależnionym? Gdzie szukać wsparcia?
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice
DOPALACZE
Nieprzebadane, niewiadomego pochodzenia, o nieokreślonym składzie a tym samym nieprzewidywalne w działaniu i niebezpieczne dla naszego zdrowia i życia. Silnie uzależniające. Zatem dlaczego ludzie (głównie młodzi) sięgają po te środki? Czy kieruje nimi chęć spróbowania czegoś nowego? Zaimponowania kolegom? A może to ucieczka od problemów dnia codziennego albo sposób na nudę?
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice
KOMUNIKACJA I GRANICE
W RELACJACH
Prawidłowa komunikacja zapewnia sprawne funkcjonowanie bez nieporozumień, niedomówień, niejasności. Zarówno na płaszczyźnie dziecko-rodzic jak i dziecko-nauczyciel, a w przyszłości pracodawca-pracownik itp.
Granice w relacjach uczeń-nauczyciel, nauczyciel-dyrektor, dziecko-rodzic…
Jak mówić, by być zrozumianym? Czym są bariery komunikacyjne powodujące nieporozumienia i w jaki sposób wyrażać swoje potrzeby powiemy sobie właśnie podczas tych zajęć.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele, rodzice
WYPALENIE ZAWODOWE
Nie samą pracą człowiek żyje!
Zadbaj o siebie i o swoich pracowników, by chętnie przychodzili do pracy ale też nie zatracili się w niej rezygnując ze swojego życia prywatnego.
Dlaczego nie wolno lekceważyć objawów wypalenia zawodowego?
Jak sobie z nim radzić?
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
nauczyciele, rodzice
INTEGRACJA ZESPOŁU KLASOWEGO
Szkole więzi to często te, które zostają na całe życie. Wciąż jeszcze zbieramy pokłosie pandemii Covid-19, izolacji i nauczania zdalnego. Nauczyciele nie mieli okazji bliżej poznać swoich wychowanków, wyłonić liderów, poznać role jakie mogą pełnić poszczególni uczniowie, a sami uczniowie żyli w odosobnieniu tracąc jednocześnie szansę na prawidłowe funkcjonowanie w społeczności szkolnej.
Takie właśnie możliwości daje blok zajęć integracyjnych, który może być doskonałym uzupełnieniem warsztatów. Dzieciom daje czas beztroskiej zabawy wychowawcom natomiast dostarcza wielu cennych informacji o grupie.
Czas:
min. 45 min
Grupa docelowa:
szkoła podstawowa, szkoła średnia, nauczyciele
W celu sprawnego działania strony stosuję pliki cookies. W każdej chwili możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki .
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.