Nawigacja

Warsztaty dla dzieci
i młodzieży;
    

Rady szkoleniowe
dla nauczycieli;

Prelekcje
dla rodziców;

               Czas izolacji spowodowany pandemią COVID-19 jest trudny zarówno dla dorosłych, dla dzieci i młodzieży. Każdy z nas przeżywa go w różny sposób. Różne też stoją przed nami zadania.
               Dorośli skupiają się na tym, by zapewnić byt rodzinie, pogodzić pracę zawodową (która niejednokrotnie zmieniła swoją formę) z obowiązkami rodzinnymi. Często przebywanie ze sobą 24 godziny na dobę w zamkniętej przestrzeni powoduje pewne napięcia, konflikty, kłótnie, pogorszenie relacji między poszczególnymi członkami rodziny.
               Dzieci i młodzież w dobie nauczania zdalnego i izolacji tracą realne kontakty rówieśnicze jakże istotne w przyszłości do budowania prawidłowych relacji społecznych. Częściej uciekają w świat gier komputerowych i wirtualnej rzeczywistości, sięgają po różnego rodzaju używki, a brak możliwości normalnego funkcjonowania powoduje zniechęcenie do podejmowania jakichkolwiek działań.
               Dlatego wychodzimy do Państwa z propozycją zajęć/warsztatów/spotkań zarówno dla uczniów i nauczycieli ale także dla rodziców. Aktualnie w formie online, a jeśli tylko będzie to możliwe także w formie spotkań bezpośrednich z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego.
Emocje

1. Emocje – znam i rozumiem

Emocje. Tak mało o nich rozmawiamy, a przecież są tak ważne w naszym życiu. Nierozpoznane powodują wiele komplikacji zarówno w dzieciństwie jak i w dorosłym życiu.

Zajęcia „Emocje – znam i rozumiem” stanowią podstawę do zrozumienia samego siebie i tego co nami kieruje. Zarówno dla dziecka, młodego czy dorosłego człowieka to podstawa poznania i rozumienia samego siebie, swoich zachowań ale także kształtowanie postawy  empatii w stosunku do innych ludzi. Zajęcia rozwijają inteligencję emocjonalną.

 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

2. Złość i agresja – jak sobie z nią radzić?

 

Złość jaką jest emocja możemy i mamy prawo odczuwać wszyscy.

Agresja to zachowanie, którego nikt z nas nie chciałby doświadczyć.

Jak sobie radzić ze złością, by nie przeradzać jej w agresję? Co to jest agresja bezpośrednia, pośrednia, cyberprzemoc? Jakie są konsekwencje stosowania przemocy?

Dobrym wstępem do zajęć „Złość i agresja – jak sobie z nią radzić” są zajęcia „Emocje – znam i rozumiem”.

 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

agresja
Yourself

3. Znam swoją wartość

Każdy człowiek jest wartościowy. Ale czy każdy ma poczucie własnej wartości…? Czy wysokie poczucie własnej wartości to to samo co zarozumialstwo i zadzieranie nosa?

To, w jaki sposób postrzegamy siebie i innych uwarunkowane jest przez wiele czynników. Między innymi właśnie przez nasze poczucie własnej wartości.

Z czego ono wynika? Skąd się bierze? Jak je budować u siebie i innych? Tego właśnie dowiemy się podczas zajęć „Znam swoją wartość”.

 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

4. Nie chce mi się…

 

Dlaczego inni robią tyle rzeczy, a mi nawet nie chce się wstać z łóżka? Skąd brać motywację do działania?

Zajęcia dla dzieci i młodzieży pobudzające ciekawość świata, rozbudzające chęć rozwijania swoich zainteresowań i pasji.

 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

sloth-3329452_1280
boys-286245_1920

5. Prawa i obowiązki

 

Wiele mówi się o prawach dziecka, prawach człowieka i obywatela. Mówi się: „masz prawo…, nikt nie może Ci zabraniać…” Ale czy to znaczy, że mogę robić co mi się podoba bez ponoszenia żadnych konsekwencji? Jak to naprawdę jest? Gdzie są granice moich praw?

Jak motywować dzieci do wypełniania obowiązków? Dlaczego dobrze jest, gdy dziecko ma swoje obowiązki i czy warto wychować „bezstresowo”? Do czego prowadzi i czym grozi takie wychowanie?

 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

6. Depresja i zachowania samobójcze

 

Dzieciństwo i młodość kojarzy się, a przynajmniej powinno, z najlepszym czasem w naszym życiu. Jednak niewielu z nas wie, że w Polsce, według danych na 2018 rok, prób samobójczych dokonało ponad 700 dzieci między 7 a 18 rokiem życia. Liczba ta w ostatnich latach niestety wzrosła i sięgnęła tysiąca. Powodów jest wiele – trudy okresu dojrzewania, problemy rodzinne, szkolne ale także ostatni czas pandemii spowodowanej COVID-19, izolacja, nauczanie zdalne, brak kontaktów rówieśniczych i ograniczenie zajęć dodatkowych.

Jak radzić sobie w obecnej, jakże trudnej sytuacji nie tylko dla dzieci ale także dla rodziców i nauczycieli?

 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

unhappy-389944_1920
stress-391654_1920

7. Stres – zabójca marzeń

Przed klasówką, egzaminem, wezwaniem do odpowiedzi, ważnym wydarzeniem w życiu… Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych? Czy stres można oswoić? Czy da się z nim żyć? Być może w czymś jest nam potrzebny? 

Zajęcia szczególnie polecane uczniom ostatnich roczników (klasy ósme, maturalne) przygotowujących się do egzaminów kończących szkołę.

 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

8. Uzależnienia

Co to jest uzależnienie? Dlaczego i od czego możemy się uzależnić? Czy uzależnienia to tylko nikotyna, alkohol, narkotyki? A co z nadużywaniem smartfonu, komputera, gier i to nie tylko komputerowych? Co zrobić, żeby się nie uzależnić? Jak pomóc osobom uzależnionym? Gdzie szukać wsparcia?

 
 
 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

pexels-photo-3872334
no-drugs-156771_1280

9. Dopalacze

 

Nieprzebadane, niewiadomego pochodzenia, o nieokreślonym składzie a tym samym nieprzewidywalne w działaniu i niebezpieczne dla naszego zdrowia i życia. Silnie uzależniające.

Zatem dlaczego ludzie (głównie młodzi) sięgają po te środki? Czy kieruje nimi chęć spróbowania czegoś nowego? Zaimponowania kolegom? A może to ucieczka od problemów dnia codziennego albo sposób na nudę?

 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

1o. Komunikacja

Prawidłowa komunikacja zapewnia sprawne funkcjonowanie bez nieporozumień, niedomówień, niejasności. Zarówno na płaszczyźnie dziecko-rodzic jak i dziecko-nauczyciel, a w przyszłości pracodawca-pracownik itp.

Jak mówić, by być zrozumianym? Czym są bariery komunikacyjne powodujące nieporozumienia i w jaki sposób wyrażać swoje potrzeby powiemy sobie właśnie podczas tych zajęć.

 
 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

connections-2099068_1280
man-4090877_1280

11. Wypalenie zawodowe

Nie samą pracą człowiek żyje! Zadbaj o siebie i o swoich pracowników, by chętnie przychodzili do pracy ale też nie zatracili się w niej rezygnując ze swojego życia prywatnego.
Dlaczego nie wolno lekceważyć objawów wypalenia zawodowego?
Jak sobie z nim radzić?
 
 
 

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

12. Granice w relacjach

Granice w relacjach uczeń-nauczyciel, nauczyciel-dyrektor, dziecko-rodzic, pracownik-podopieczny…
Kiedy możemy, a nawet powinniśmy powiedzieć STOP!?






Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

social-media-5481633_1920

W celu sprawnego działania strony stosuję pliki cookies. W każdej chwili możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki .

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close