Nawigacja

Warsztaty dla dzieci i młodzieży;     

Rady szkoleniowe dla nauczycieli;

Prelekcje dla rodziców;

               Czas izolacji spowodowany pandemią COVID-19 jest trudny zarówno dla dorosłych, dla dzieci i młodzieży. Każdy z nas przeżywa go w różny sposób. Różne też stoją przed nami zadania.

               Dorośli skupiają się na tym, by zapewnić byt rodzinie, pogodzić pracę zawodową (która niejednokrotnie zmieniła swoją formę) z obowiązkami rodzinnymi. Często przebywanie ze sobą 24 godziny na dobę w zamkniętej przestrzeni powoduje pewne napięcia, konflikty, kłótnie, pogorszenie relacji między poszczególnymi członkami rodziny.

               Dzieci i młodzież w dobie nauczania zdalnego i izolacji tracą realne kontakty rówieśnicze jakże istotne w przyszłości do budowania prawidłowych relacji społecznych. Częściej uciekają w świat gier komputerowych i wirtualnej rzeczywistości, sięgają po różnego rodzaju używki, a brak możliwości normalnego funkcjonowania powoduje zniechęcenie do podejmowania jakichkolwiek działań.

               Dlatego wychodzimy do Państwa z propozycją zajęć/warsztatów/spotkań zarówno dla uczniów i nauczycieli ale także dla rodziców. Aktualnie w formie online, a jeśli tylko będzie to możliwe także w formie spotkań bezpośrednich z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego.

1. Emocje – znam i rozumiem

2. Złość i agresja – jak sobie z nią radzić?

3. Znam swoją wartość

Emocje
Emocje. Tak mało o nich rozmawiamy, a przecież są tak ważne w naszym życiu. Nierozpoznane powodują wiele komplikacji zarówno w dzieciństwie jak i w dorosłym życiu.
Zajęcia „Emocje – znam i rozumiem” stanowią podstawę do zrozumienia samego siebie i tego co nami kieruje. Zarówno dla dziecka, młodego czy dorosłego człowieka to podstawa poznania i rozumienia samego siebie, swoich zachowań ale także kształtowanie postawy  empatii w stosunku do innych ludzi. Zajęcia rozwijają inteligencję emocjonalną.
agresja
Złość jaką jest emocja możemy i mamy prawo odczuwać wszyscy.
Agresja to zachowanie, którego nikt z nas nie chciałby doświadczyć.
Jak sobie radzić ze złością, by nie przeradzać jej w agresję? Co to jest agresja bezpośrednia, pośrednia, cyberprzemoc? Jakie są konsekwencje stosowania przemocy?
Dobrym wstępem do zajęć „Złość i agresja – jak sobie z nią radzić” są zajęcia „Emocje – znam i rozumiem”.
Yourself
Każdy człowiek jest wartościowy. Ale czy każdy ma poczucie własnej wartości…? Czy wysokie poczucie własnej wartości to to samo co zarozumialstwo i zadzieranie nosa?
To, w jaki sposób postrzegamy siebie i innych uwarunkowane jest przez wiele czynników. Między innymi właśnie przez nasze poczucie własnej wartości.
Z czego ono wynika? Skąd się bierze? Jak je budować u siebie i innych? Tego właśnie dowiemy się podczas zajęć „Znam swoją wartość”.

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

4. Prawa i obowiązki

5. Nie chce mi się…

6. Depresja i zachowania samobójcze

boys-286245_1920
Wiele mówi się o prawach dziecka, prawach człowieka i obywatela. Mówi się: „masz prawo…, nikt nie może Ci zabraniać…” Ale czy to znaczy, że mogę robić co mi się podoba bez ponoszenia żadnych konsekwencji? Jak to naprawdę jest? Gdzie są granice moich praw?
Jak motywować dzieci do wypełniania obowiązków? Dlaczego dobrze jest, gdy dziecko ma swoje obowiązki i czy warto wychować „bezstresowo”? Do czego prowadzi i czym grozi takie wychowanie?
sloth-3329452_1280
Dlaczego inni robią tyle rzeczy, a mi nawet nie chce się wstać z łóżka? Skąd brać motywację do działania?
Zajęcia dla dzieci i młodzieży pobudzające ciekawość świata, rozbudzające chęć rozwijania swoich zainteresowań i pasji.
unhappy-389944_1920
Dzieciństwo i młodość kojarzy się, a przynajmniej powinno, z najlepszym czasem w naszym życiu. Jednak niewielu z nas wie, że w Polsce, według danych na 2018 rok, prób samobójczych dokonało ponad 700 dzieci między 7 a 18 rokiem życia. Liczba ta w ostatnich latach niestety wzrosła i sięgnęła tysiąca. Powodów jest wiele – trudy okresu dojrzewania, problemy rodzinne, szkolne ale także ostatni czas pandemii spowodowanej COVID-19, izolacja, nauczanie zdalne, brak kontaktów rówieśniczych i ograniczenie zajęć dodatkowych.
Jak radzić sobie w obecnej, jakże trudnej sytuacji nie tylko dla dzieci ale także dla rodziców i nauczycieli?

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice, nauczyciele

7. Stres – zabójca marzeń

8. Uzależnienia

9. Dopalacze

stress-391654_1920
Przed klasówką, egzaminem, wezwaniem do odpowiedzi, ważnym wydarzeniem w życiu… Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych? Czy stres można oswoić? Czy da się z nim żyć? Być może w czymś jest nam potrzebny? 
Zajęcia szczególnie polecane uczniom ostatnich roczników (klasy ósme, maturalne) przygotowujących się do egzaminów kończących szkołę.
pexels-photo-3872334
Co to jest uzależnienie? Dlaczego i od czego możemy się uzależnić? Czy uzależnienia to tylko nikotyna, alkohol, narkotyki? A co z nadużywaniem smartfonu, komputera, gier i to nie tylko komputerowych? Co zrobić, żeby się nie uzależnić? Jak pomóc osobom uzależnionym? Gdzie szukać wsparcia?
no-drugs-156771_1280
Nieprzebadane, niewiadomego pochodzenia, o nieokreślonym składzie a tym samym nieprzewidywalne w działaniu i niebezpieczne dla naszego zdrowia i życia. Silnie uzależniające.
Zatem dlaczego ludzie (głównie młodzi) sięgają po te środki? Czy kieruje nimi chęć spróbowania czegoś nowego? Zaimponowania kolegom? A może to ucieczka od problemów dnia codziennego albo sposób na nudę?

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice, nauczyciele

1o. Komunikacja

11. Wypalenie zawodowe

12. Granice w relacjach

connections-2099068_1280
Prawidłowa komunikacja zapewnia sprawne funkcjonowanie bez nieporozumień, niedomówień, niejasności. Zarówno na płaszczyźnie dziecko-rodzic jak i dziecko-nauczyciel, a w przyszłości pracodawca-pracownik itp.
Jak mówić, by być zrozumianym? Czym są bariery komunikacyjne powodujące nieporozumienia i w jaki sposób wyrażać swoje potrzeby powiemy sobie właśnie podczas tych zajęć.
man-4090877_1280
Nie samą pracą człowiek żyje! Zadbaj o siebie i o swoich pracowników, by chętnie przychodzili do pracy ale też nie zatracili się w niej rezygnując ze swojego życia prywatnego.
Dlaczego nie wolno lekceważyć objawów wypalenia zawodowego?
Jak sobie z nim radzić?
social-media-5481633_1920
Granice w relacjach uczeń-nauczyciel, nauczyciel-dyrektor, dziecko-rodzic, pracownik-podopieczny…
Kiedy możemy, a nawet powinniśmy powiedzieć STOP!?

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  szkoła podstawowa, szkoła średnia, rodzice, nauczyciele

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  nauczyciele, rodzice

Czas:                    min.  45 min
Grupa:                  nauczyciele, rodzice

W celu sprawnego działania strony stosuję pliki cookies. W każdej chwili możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki .

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close